מסמך מדיניות אכיפה ומדור הפיקוח

 

רציונל

לאור הקמת מדור הפיקוח של המועצת תחת מחלקת התפעול, ברצוננו לקדם מדיניות ברורה של פעילות המדור ממנה נגזור מטרות, יעדים ומדדים לעבודה השוטפת של צוות הפיקוח.

 

קווים מנחים במדיניות המדור

  1. הסברה ואכיפה

כקו מנחה בפעילות, המדור יישם מדיניות "הסברה ואכיפה" בכלל יישובי המועצה. המדיניות תבוא לידי ביטוי הן באינטראקציה המקוונת מול התושב באמצעים העומדים לרשות המועצה כיום והן במפגש תושב-פקח. שני האפיקים הללו יעבדו במקביל זה לצד זה בכל פעולות המדור.

  1. נגישות, שקיפות ורגישות

צוות הפקחים יהיה זמין במרבית שעות היממה עבור תושבי המועצה; עבודת הפיקוח תשוקף לתושבים באתר המועצה ובאמצעים נוספים; צוות הפיקוח יגלה רגישות למקרים חריגים/מיוחדים, לבעלי מוגבלויות ולאוכלוסייה וותיקה – הכשרות בהתאם.

  1. תוכניות עבודה מכוונות לקוח

         מטרת הפיקוח לשרת את צרכיי התושבים ולכן יש להתאים את סידור העבודה והמיקוד המשתנה לצרכים שעולים מהשטח: מזכירויות היישובים וקריאות מוקד. סידור העבודה יבנה סביב היבטים אלה וכן יוצבו מדדים יומיים, שבועיים, חודשיים ושנתיים, אישיים וצוותיים, מדדים איכותניים לפי נקודות חמות. עבודת הפיקוח תהיה בשיתוף פעולה מלא עם מנהל המוקד.

  1. דיגום ומיתוג

הפקחים יצוידו בכל הציוד הדרוש להם על מנת לייעל את עבודתם, לרבות חיבור למערכת המוקד, מיתוג של היחידה ורכבי הסיור ועוד.

  1. קידום חקיקה מניעתית

הפקחים ידעו לזהות מגמות שליליות או כשלים שונים בתהליכי עבודה אותם יש להסדיר בדרכים שונות, דוגמת חוקי עזר, הסרת חסמים בירוקרטיים שונים ועוד.

  1. למידה מתמדת

צוות הפיקוח ייצא להשתלמויות שונות במהלך השנה, לטובת ריענון הידע והעשרתו. כמו כן ייצא הצוות לסיורי למידת עמיתים ברשויות שונות.

  1. מעטפת בק אופיס

מעטפת של שירותי בק אופיס למחלקת הפיקוח תינתן ע"י מוקד המועצה.

 

מטרות המחלקה

  1. שמירה על סדר היום הסביבתי ושדרוג המרחב הציבורי – קהילתי ביישובי המועצה, בהיבטי איכות הסביבה וניקיון, שכנות טובה והסדרי חניה.
  2. העלאת רמת האמון של תושבי המועצה במועצה כגוף אוכף חוק.
  3. חיזוק יחסי העבודה ושיתופי הפעולה עם מזכירויות היישובים והוועדים המקומיים.
  4. קידום הסברה לשמירה על איכות הסביבה ויחסי שכנות טובה.

 

יעדים ומדדים

  1. הרחבת שעות שרותי האכיפה, ביסוס עבודה במשמרות, גם בסופי שבוע וחגים.
  2. מתן מענה מיידי (זמני תקן יוגדרו לכל תרחיש) ל 90% מקריאות המוקד למחלקה.
  3. 100% עמידה ביעדי נק' חמות על פי תוכנית עבודה מבוססת פניות מוקד ויישובים.
  4. נוכחות רכב סיור ופיקוח בכל יישובי המועצה לפחות פעמיים ביום בטווח שעות פעילות הצוות.
  5. העלאת נתוני פיקוח לאתר המועצה אונליין.
  6. קמפיין רץ להעלאת המודעות לשמירה על חוקי העזר.